2012年6月4日月曜日

保護者参観 Patents' Visiting Day

今日は、保護者参観。
お父さんお母さんと一緒に登園しました。
各クラスでの活動の様子をご紹介します!
We had Parents' Visiting Day today.
All the children enjoyed various activities with their parents.
Let's have a look!

イルカ・クジラ組
Dolphins and Whales

サークルタイム
Circle Time

クジラ組とイルカ組別々の英語の授業では、
今月の国際テーマである『アメリカ』を学びましたよ。
We learned about the US in our English classes!

Whales 

 Dolphins


にほんごの時間は鳥小屋を作りました。
お父さんやお母さんと一緒に、本物のとんかちを使って釘も打ったんですよ。
We made Bird House in Japanese Class with moms&dads.
We used real hammers and nails!




できました!


鳥小屋が出来たら、お楽しみで竹馬作りもしました。
After building Bird House, We also made some wooden stilts!



竹馬は材料が4組分しかなかったので、
みんなで協力して作りました。


できた!!


フラミンゴ組
Flamingos

英語の授業では、ビンゴゲームをしたよ!
We played Bingo!

そしてにほんごの時間には鳥小屋づくり!
In Japanese class, we made Bird House!






とっても上手に出来たね!
Well done!!

ペンギン組
Penguins

サークルタイム!
Circle Time

We sang some English songs with Ms. Terry.

工作では、木で出来た車にマジックで色を塗りましたよ。
We drew on wooden cars using various colors of markers!

真剣そのものです。




そして、お外でパラバルーンをして遊んだよ。
運動会でフラミンゴのお兄さんお姉さんがやっていたね。
We played with Paraballoon!
Remember Flamingos' performance on the Sports day?





アヒル組
Ducklings

アヒル組さんもサークルタイムから始まりますよ。
浩子先生とお歌を歌います。
Ducklings started with morning circle as well.
We sang Japanese songs with Hiroko sensei!

And then with Nancy sensei.


お母さんと一緒にじゃんけん列車で遊んだよ!



長ーい電車が出来ました。


そしてお父さんお母さんと一緒にヨットを作りました。
We made yacht with mom and dad!




出来上がったヨットに宝物をのせて、海の上を冒険だ!
When the yacht was done, we loaded on the treasures on it and sailed out on the sea!!