2012年5月26日土曜日

あすなろ運動会!! IAAS SPORTS FESTIVAL!!

さあ、今日は待ちに待った運動会!
お友達が一生懸命練習した甲斐あって、
澄み切った青空!!
すばらしい運動会日和でした。

Yes, today was the day we have waited for...
IAAS SPORTS FESTIVAL!!!!!
Beautiful blue sky welcomed us on the Closter Memorial Field,
and we had a lot of fun!

今年のテーマはミニオリンピックです。
テーマにちなんで開会式は聖火を持ったクジラ組のお友達を先頭に
いろいろな国の国旗を持って入場しました。

The theme for this year's sports festival was ''Mini Olympics''.
So as the opening ceremony, we marched with the torch and the flags of various countries!




選手宣誓
Children's oath.


運動会の歌を歌って準備は万端です。
えいえい、おー♪
We sang ''Undokai'' song in Japanese!


空手
Karate








そしてかけっこ!
どのお友達も一所懸命に走りましたよ。

Running Races.
They were all so fast!




アヒル・ペンギン組ダンス
Ducklings/ Penguins Dance
''Shake Your Groove Thing''!
かわいかったですね。





そしてフラミンゴ組さんのパラバルーン☆
とってもじょうずでした。
Wonderful paraballoon performance by Flamingos!
  



アヒル・ペンギン組の親子障害物競走!
いろいろな国のおいしい食べ物を背負って
ハイ、ポーズ!
Obstacle Race by Ducklings/ Penguins and their parents/ guardians.
Children put on some delicious dishes from 6 different countries!
Pose!! 



玉いれも白熱しましたね!
Flamingos, Dolphins and Whales were all so excited for the Ball Game!



そしてイルカ・クジラ組による組体操!
みんなで力を合わせて、難しい技にもトライしましたね。
さすが最年長クラスです。
Dolphins and Whales did Japanese Group Gymnastics. 
They tried some of the very difficult moves, too.
One for all, all for one!!










そして、フラミンゴ、イルカ、クジラ組によるダンスです。
Flamingos/ Dolphins/ Whales danced ''We're All In This Together''.
ポンポンをもって、とっても元気よく踊りました。
They danced with colorful pom-poms, energetically and cheerfully.






頑張ったみんなに園長先生からメダルの授与です。
みんな一日とってもよく頑張りました◎
On behalf of all the IAAS children, 
four students from Flamingos/Dolphins/ Whales received the gold medals!
You are all winners!  





とっても楽しい運動会となりました!

ご協力くださった保護者の皆様、そして応援してくださった皆様、
本日は大変お暑い中ありがとうございました。

Thank you so much to all the parents and guardians
for the support and the big big cheers!!